Thursday, April 30, 2009

Tag dari Raja - Berat? Tinggi?hohoho...

Time kasih raja atas tag yg diberikan…tapi nape tya mcm nie…mcm malu je nak jwb…huuhuhu…ni tag utk kesihatan dan penampilan diri yea…hehhe…pe pun aku try jwb yea… n akan ku cari mangsa yg len…muehehehehe…


1) Berapakah berat anda sekarang dan ketinggian anda?
Berat nak kene bg tau erk…berat aku nie nak naik senang ajer nak turun jenuh cover2 mkn…hehehe…skg ni agknye dlm 50-52 kg kot…tinggi mmm mmg xsesuai jd model le…dlm 153-155cm…2 le xleh nak jd polis…teringin gak tangkap penjahat…hehehe…



2) Berat yang paling tinggi dalam sejarah anda? Usia anda pada masa itu?
Hohoho…xsilap aku 56kg…memang tembam le time 2…bising dah sume org…tok cik aku pun dah bising…gemuk ko Nurul …tekanan mental aku…masa 2 aku baru bis belajar kat UiTM…umo aku dalam 25 tahun…sementara carik keje dok umah jer tolong mak masak…2 le padah nye…dah jd belon…cpt2 aku cari keje…



3) Apakah makanan sampingan anda untuk memiliki tubuh langsing? Dan kejayaan anda dengan makanan tersebut?
Pe ek…pnh la gak aku try mkn Pil Susut Perut Mustika Ratu time aku gemuk 2…tp xde pe2 pun yg berlaku…gemuk lg de le…mgkin sebab aku mmg suka mkn nasi…perut melayu lah katakan…



4) Berat yang paling rendah yang pernah anda dapat? Usia anda pada ketika itu?
2.9 kg time br lahir…ringan kan…muehehehehe…k la time dh besar ni…berat paling rendah yg aku pnh dapat dlm 42kg kot…time 2 aku umo 17 tahun Tingkatan 5…kurus sbb riso mak tgh sakit teruk…Dr dah kata 50-50 dh…huhuhu…tidak!!!!Org jumpa aku je sik kata ko blk jgn lupe mkn yer…sian je aku time 2…tp kalo leh aku nak berat aku mcm nie...br leh pake saiz 'S'...hehehe...



5) Anda pernah menyertai program pelangsingan? Nyatakan kejayaan anda?
Tidak pernah sama sekali…takut…



6) Apakah diet yang pernah anda ambil untuk memiliki berat anda yang paling rendah?
Diet emosi terganggu kot…hehehe…bile emo kan xselera makan…hehehe…tul x? mak aku sakit aku kurus pe…skg diet pake braces pun dpt le susut skit…hehehe…lagi satu kurangkan makan nasik kot…


7) Apakah yang menyebabkan berat anda naik mendadak?
Bile makan ikut nafsu tak mkn ikut sunnah…n amalkan konsep ‘sendawa bermakne leh makan lagi ‘…maknenye...bile angin dah kuar de ruang kosong yg leh diisi lagi...hehehe…dan bile selalu dapat makanan yg sedap2 lagi pedas…mcm xeh benti jerk...lagi 1 faktor usia kot...metabolisma dh rendah bile kite berumo....dulu mkn 3pinggan bdn tetap je maintain...cuba skg mkn mcm 2...mau aku jd bola...merayap jerk...hehehe…


8) Apakah target anda untuk kurus selepas ini?
Kalo leh nak kekalkan berat badan yg ideal n bentuk badan yg cun…boleh ker???hehehehe…


9) Miliki gambar anda dulu dan kini?
Ada kot… tp gambo lama kene scan ler


10) Sila upload ok?
Tahun 1982 -Berat paling halus yg dpt dicapai...dlm 2.9kg kot

Tahun 2006 - Berat paling hantap dlm 56kg...muka penuh jerk...spare tyre skuter pun dah de time nie...xtkut a skuter tayar pancit...hehehe...


Tahun 2009 - Berat dalam 50-52kg...turun susah naik senang...penuh cabaran dlm menjamin berat bdn ideal...bentuk bdn mmg mengikut usia la yea...hehehe...

Mangsa seterusnya utk menjawab tag nie...xjwb pun xpe xpakse...hehehe:
  • Fadz
  • Weeda
  • Zeera
  • Kak Linda
  • Kak Noha
  • Ita

4 comments:

nOhAno said...

owh.. daku ditag.. baeklah... akan ku jwb!!

Putri Essie said...

jwb yea...jwb kawan2...hehehe

weeda said...

oleh kerana ko cakap ko x memaksa..maka aku mcm malas nak buat..cukuplah korang yg kenal tau betapa beratnya aku nih hahaha...nanti aku dah kurus mcm ko aku buat ek hahaha..x terbuatla gitu gamaknyer

Putri Essie said...

hehehe...xpe2 mmg aku xmemaksa...hehehe...