Thursday, April 23, 2009

Aku dan Tikus Putih VIII- Episod Menegangkan Wayar

8th Appointment...

Berlaku pada 22hb April 2009...jam 10.00pagi...seperti biase aku sampai tepat pada masanya...tapi proses menunggu turn 2 yang memakan masa yang lama...bayangkan appointment kul 10.00 pagi tapi aku dipanggil jam 12.00 tghari...berjanggut aku tunggu...dah le sorang2...boring tahap gaban dah aku...sib bek de tv kat citu...dpt jg aku tgk rancangan ewah2 yg dihoskan oleh Nabil n Raja Azura...pecah perut gak aku tgk gelagat dorang...mcm org gile pun ade aku time 2...gelak sorang2...hehehe...

Tiba time aku dipanggil...aku pun masuk le ke bilik n baring dikerusi mcm biase...Dr. Mariyati pun say sorry sbb aku tunggu lama...pe yg aku leh katakan hanya...takpe la...n senyuman manis jer...padahal nak tertido dah aku tunggu sorang2...hehehe...pe le nk wat kan...

Pada hari tersebut pe yg Dr. lakukan hanyalah mengetatkan semula wayar n menukar bracket...hehehe bracket aku telah ditukar ke warna light green...br le xketara aku memakai braces berbandaing warna purple yg lepas...hehehe...

Tapi proses mengetatkan wayar 2 adalah sgt sakit...terutama bile Dr. menekan2 utk membuka bracket 2....aduuuuu....tuhan je yg tau...mcmane rsnye...mcm nak tercabut gigi aku tu rsnya...thn je la kan...time die tarik n putar2 kan wayar pun nauzubillah gak sakitnye...huhuhu...sehingga sekarang aku still rasa sakit pada gigi2 aku...rs berdenyut2 jer...myb 1minggu nie mmg terasa sakit le...sbb de tekanan n de pergerakan gigi ...ni pun aku dh mula kene hati2 balik dlm proses menggosok gigi...sbb dh mula terasa sakit kembali gigi aku 2...huhuhu...agaknye mmg camni le kot....ye le benda kene usik kan...jap2 kang ok jap2 kang berdenyut2...mcm org sakit gigi 2...tau je le rs sakit nye mcmanakan...terutama time nak mkn le...kene hati2 je ngunyah...huhuhu...

Nasib baik proses mengetatkan wayar braces 2 hanya mengambil masa dalam 10 minit je...kalo xde jg...yg berair bijik mata...hehehe...selesai je proses tersebut... Dr. seperti biase suh menjaga kebersihan mulut...supaya tidak mengganggu proses pemakaian braces dan mendapat hasil yang sukses...insyaallah...aku pun mengharapkan agar segalanya berjalan lancar dan dapat membuka braces nie dengan cepat...supaya aku boleh menikmati lagi makanan yang lazat2 2...hehehe...Amin....

No comments: