Monday, March 30, 2009

Aku dan Tikus Putih IV

5th appoinment...

Seharusnye appoinment nie pada 25hb Mac 2009 tp oleh kerana aku de kursus terpakse le ianya ditunde...keje lebih pentingkan...hahaha...so appoinment nie dijalankan pada 27hb Mac 2009...kul 10pg...

Seperti biase sampai2 je aku trs tuju Klinik Pakar Orthodontik...menuju bilik no.11...bilik Dr. Mariyati...letak kad dan tggu nama dipanggil...tggu pya tggu...tiba2 assistant Dr. Mariyati dtg dia ckp, "Hasiah, tggu sebentar yea...Dr. lum sampai lagi"..."Erm, ok...xpe.."aku menjawab...tggu je le kan almaklum le bahan eksperimen...kene le merelakan diri...dkt kul 11 Dr. baru muncul...huhuhu...

Mmm...sampai je Dr. aku disuruh masuk bilik n trs disuruh baring di kerusi seperti biase...tgh aku betul2 kan kedudukan aku supaya selesa...Dr. tya..." Nape separator tercabut xbgtau...xdtg pasang blk? kang kalo xleh pasang metal band awak gigit le kuat2 sampai masuk...len kali bagi tau kalo de pe2 masalah..."aku dengan muka bersalahnye mengangguk tanda setuju dan paham...hehe...ye le kan...malas le aku nak ulang alik 2-3 kali ke klinik nie...bukan dekat tau...jauh 2 Bangi ngan KL...tinggi gak kosnye kan?hehehe...

Pertemuan kali nie...Dr. memasang space maintainer bagi gigi belah atas dan metal band bagi gigi bawah...mula2 Dr. menanggalkan separator warna ijo yang die letakkan masa appoinment ke-4 lepas...pas2 die mula memasang space maintainer kat belah atas...kat gigi geraham yg menjadi tunjang pertahanan utk menarik gigi aku t...masa masukkan kat gigi aku yg dah tercabut separator tu mcm susah gah le kan...brapa kali die suh gigit kuat2...sib bek boleh...pergh...selamat...kalo x...terpakse aku dgr leteran lagi...2 pun dia ckp, "Sib bek boleh masuk.."hehehe...lega aku...


Nie le space maintainer 2...nmpak x plastik kat lelangit 2...geli dowl...licin jerk rasa...2 yg wat nk termuntah 2...

Pastu die pasang plak gigi belah bawah...metal band...yg nie pun kejap je dimasukkannye...ok le kan...tp aku dh rs xselesa...maklum le benda asing masuk kat mulut...besi ade dawai ade...plastik pun dh de...mcm robot ke anak patung dh aku nie ek???...mcm nk muntah pun de...terutama space maintainer 2...de plak benda plastik mcm gusi palsu melekat kat lelangit aku...2 yg aku geli 2...skg nie aku rs macam tgh kulum gula2 24 jam...cakap pun dh jd pelat...rs air liur nak cicir je...makan usah kata la...terselit sana sini...byk tul halangan...nak ngunyah pun susah...ilang dh selera n nikmat makan aku...


Ni plak metal band yang dipasang gigi belah bawah...tajam 2 benda 2...sik sangkut kat pipi aku je...sampai luka tau...xlama lagi ulser la 2...huhu


Walau mcmanapun aku terpakse le membiasekan diri dgn keadaan nie...walaupun sekse, sakit n leceh...tp dah mula mesti le habiskan kan...xkan nak separuh jalan plak...cume aku mohon supaya sentiase berjalan lancar..tanpa ape2 komplikasi yg merisaukan dan memudaratkan...sakit2 wajib yg terpakse dilalui 2 je ok le...nak wat cmnekan...hehehe...kalo tgk tiba2 mengalir air mata 2 dh sakit sangat le 2...kalo x air mata aku nie susah nak utk dikeluarkan...hehehe...

Appointment akan datang lagi menggerunkan aku...31hb Mac 2009 tarikh utk cabut gigi...2 batang gigi aku yg masih kukuh nak dicabut...aduiii mesti sakit...1 April 2009 plak pasang braces belah atas plak...satu lagi penderitaan yg perlu aku hadapi...kawan2 tolong doakan keselamatan dan kesejahteraan aku ye kawan2...time kasih...

3 comments:

shibam.blogspot.com said...

wokey dah boleh buat drama bersiri untuk slot akasia kat tv3 tu wei, pas ni episod seterusnya, jeng jeng jeng

Putri Essie said...

hehehe...babak seterusnye...lebey mencabar tahap kesabaran...tunggu...nak klimaks dh nie....

Anonymous said...

Salam kak, just nk tanya. Time sepparator tercabut tu, brpe lme sblum appointment seterusnya?