Friday, March 20, 2009

Adik Ku Dikurung...Bersalahnye aku....

Kisah nie berlaku malam tadi...meh aku citekan dgn lebey lanjut...aku ngan adik2 mmg suke bergurau...usik mengusik...kdg2 aku pun lupe umo aku dh brp tahun...hehehehe...semalam sejak aku blk dr keje...adik aku yg sorg nie..sik cari pasal je ngan aku...die dok sebelah aku time tgk tv...pas1 1 cite aku tgk...mule2 cite indon Agsa n Medina tv9 pastu Spa Q 2 kt tv3...sepanjang aku tgk tv 2 keje nye sik cubit2 aku le...geletek aku le...kata nape sibuk dok sebelah die le...dengan muka nye yang tersenyum2 manje 2...aku pun senyum je le...ckp jgn kaco aku...aku nk tekun tgk tv nie..masuk pekse t...hehehe...sekali-skala balas gak le kan cubitan die...tp cubit2 manje je le...

Sampai le mlm...g2 le bile tertembung je ngan die..ade je die nak ngenekan aku...ms aku masuk bilik nak mik baju keje utk digosok die de dalam bilik 2...time 2 die tgh layan blues kat dlm bilik dgr radio...die kata "eh! pe menyibuk masuk bilik ni...ngaco je...org tgh syok2 nie...hehehe"aku pun ckp le "alang nak mik baju le...nk gosok tuk keje sok...len le ko nak gosokkan...drpd dok umah je xwat pe kan...hehehehe" dia pun membalas..."alang yg nk keje bukannye iyah...hehehe.." aku pun g le mik baju yang aku nak gosok 2...

Time aku nak kuar bilik 2...die ckp "Cepat2 skit kuar 2...hehehe.." aku pun membalas "Ooooo...ko halo aku yea..xpe2...nak kene hukum nie...derhaka kepada kakak...ko dok le dlm nie aku kurung ko" sambil tergelak2 aku pun menutup pintu lantas menyelak dari luar pintu bilik tersebut...aku pun terus je g gosok baju di bilik bersebelahan....bis je aku gosok baju...terasa lapar lak...aku pun g le makan...masa aku makan 2 adik laki aku baru balik dari surau bawa air Yassin...kan malam Jumaat...die pun letak kat sebelah aku air 2...pas2 die tya..."Sapa dalam bilik 2 nape kunci bilik 2?" Aku pun pe lagi menjerit le "Alamak, Azam! Alang terlupe le nak buka pintu 2 balik...de Iyah dalam 2..." Azam pun bergegas bukak pintu 2 sambil berkata " La.. ingatkan org kunci dari dalam...rupenye...Alang sungguh kejam...kejam...kurung adik sendiri...sampai ati"

"Huhuhu...sowi Iyah...lupe sangat" aku berkata dengan bersalahnye....sib bek adik aku 2 xnangis...die gelak2 tawar je...kalo x mmg aku kene le g belanja2 die men ice skating ker...pe ke...utk pujuk balik...hehehehe...die plak bley plak le diam je dalam 2...layan blues dgr radio....sib bek le kan...kalo xsure ngamuk punya...tido malam ku terganggu le jawabnye...hehehehe...nampak dh adik aku semakin matang menghadapi dugaan dapat kakak mcm aku...kalo dulu mmg muka 14 le agaknye...muehehehe...

Pengajarannye kalo men 2 bio le berpada2...sian adik aku ek...dekat 1/2 jam gak bertapa dalam bilik 2...hehehehe....


Ni le adik aku yang menjadi mangsa keganasan aku...hehehe...nama kampung iyah...nama glamor Fya Zara...

4 comments:

...aaRN... said...

sudah semakin ketara penyakit pelupa ko ni.. bhati2 ye.. anda dlm bahaya meniti usia-usia tua.. hehehe..

Putri Essie said...

hehehe...yea x yea ek...aku semakin lupe...akan aku makan kismis byk2...hehehe...

...aaRN... said...

hahaha.. kismis tu jgn dok syok je menelannye tau.. bc doa, selawat.. pas2 br telan tau..

Putri Essie said...

baik...akan ku turut perintahmu...heheheheheh....