Thursday, March 5, 2009

Aku dan Tikus Putih III

4th appointment...

Temujanji aku kali nie kul 10.30am pada 4 March 2009...tp pe tah spoilnye ri 2 dkt kul 10 br aku gerak...sib bek sempat sampai...kire rushing gak la...hehehe...kalo bapak aku de...mesti die bising..."had laju 90 je 2...t pe2 hal xsempat brek..." hehehe....sib bek aku g ngan adik aku jer...hehehe....

antara alat2 yang digunakan....yg menyebabkan aku serammm....hehehe...

sampai2 kat klinik pakar 2 dkt kul 10.45a.m....trs je Dr. Mariyanti panggil masuk...rupenye die de hal...kat klinik len...kire die nak cpt le gak die ri 2...so terus le aku baring di pembaringan...nebes gak aku...sebab aku pike nak kene cabut gigi...aku pandang je alat2 yg dia masukkan dlm mulut aku...tgk gak de x jarum2 yg besar yg dia nk suntik aku bius aku...xde pun....hehehe...

ni ala2 kerusi pembaringan aku di klinik pakar ortho 2...hehehhe

rupe2 nye Dr. kata die just nk mik sample n bentuk gigi aku lg...pas dh pasang pe tah nak panggil benda 2...mcm besi bulat de tmpat skru...Dr. berkata kat pembantu nya "Fyda, bagi scale 22 upper left n 23 upper right"...benda 2 die masukkan kat gigi tempatyang die masukkn seperator minggu lepas...rupenye 2 le kegunaan separator 2 utk merenggangkan gigi aku supaya die leh masukkan besi bulat berskru 2 ngan mudah kat sebatang gigi aku yang terpilih utk menjadi asas pertahanan utk menarik gigi aku nant...ms die bk seperator 2 aku rs bangga je...ye le ilang le penderitaan aku skit kan...hehehe...

ni le benda yang aku kata besi berskru 2...xsilapnya namanya ortho band...



ni la rupenye bile dipasang di gigi t

Pas je fit masuk besi 2 kt gigi aku trs je Dr. pasangkan acuan besi yang diletakkan plastersin 2 ke dalam mulut aku...sekali lagi aku kene mamam benda 2...buek...buek...nk muntah...memang aku xsuke benda 2...rasa mcm kesat je bile masuk mulut...nk muntah je...dekat 5 minit gak die biokan dlm mulut aku...tahan je la...Dr. tu bukak je pergh...lega gile...besi 2 pun Dr. buka...tp die pasang balik separator tu...ala igtkan dh xyah pakai dah...huhuhu...Dr. kata minggu depan die akan wat kat gigi belah bawah lak...sedia je la kan...hehehe...

1 comment:

nOhAno said...

adekku cayang, akk ada tag kamoo dlm blog akk. kalu rajin n ada masa, buat tag tu ye. Sila ke blog akk hehehehe... www.nobutano.blogspot.com