Wednesday, October 7, 2009

Marathon Raya 2009

Dijalankan pada 3 Oktober 2009 (Sabtu)...
Bersama dengan rakan2 sebaya...poyo's gurl
Arn...
Raja...
Dya...
n Aku...
Mereka2 yg masih bujang shj yg dpt menyertai Marathon Raya pada kali ini...
so yg bujang2 kite enjooooyyyysss...t dah kawin byk komitmen kan...mcm kwn2 kite 2...hehehe...


Mula2 kami ke Klang...
Ke rumah Dya...rumah 1st yg kami kunjungi...
Macam-macam juadah yg disajikan...
Nasi impit..
Kari ayam...
Sambal udang...
Kuih raya...
n Air oren...
Aku makan dgn seleranya...sbb aku mmg lapar..lum sempat sarapan...
Nyum..nyum...hehehe...



Pastu kami ke rumah Amani pulak...
kat Bandar Kinrara...
Igt nak ajak Amani join sama tapi xboley sbb anaknya xde org nk jg plak...
Suh bawa je anaknya t kami ley jagakan...tp katanya anaknya xmo ngan org..
Sian ko kan Amani xdpt join...best tau...hehehe...
Tapi best la ko masak Spagetti 2...len kali aku nk mkn lagi aku g umah ko erk..hehehe..


Seterusnya kami ke rumah Cikgu Sharifah lak...
Cikgu kelas kami dulu...5Budi '99 SMKBBB....
Juga merupakan Cikgu Lukisan Kejuruteraan...
Sedekad dah kami tinggalkan sekolah...tak sangka kn???
Tapi napa korg xmatang2 erk...hehehehe...sama je ngan aku...hehehe...
Cikgu ni sik tya bila nk mkn nasik minyak jer...
Pasni bagi cikgu ni gelaran cikgu nasik minyak...hehehe...
Cikgu menjamu kami mkn soto nasi impit...sedap2...
Tapi malu2 nk tambahkan kawan2??
Depan cikgu sume cover cun jerk kan...konon2 bek la...sopan la...hahaha...



Check point seterusnya kami ke rumah Raja plak...
Oleh kerana dh kenyang kami xkasi die masak apa2...
Just makan kuih raya n minum air jer...
Bagi rest skit perut...hehehe...
2 pun baju...seluar rs mcm dh ketat je sume...hehehe...
Pastu kami plan ke rumah Cikgu Nyonya...
Tapi jln ke Kajang jem plak...
Hari pun dh nk Maghrib...so kami patah balik...
Try nak g umah Cikgu Miskeah plak...
Tapi cikgunya xde di rumah...
So diteruskan ke rumah aku plak...
Oleh kerana umah aku berdekatan...
Di rumah aku, aku hidangkan mee kari...
Tapi time 2 sume pun dh kenyang sangat...
Dorg sume mintak dihidangkan sikit sorang jer...
Aku pun dorg ni paksa makan...
Dorang kata baru adil...
Baru sama gemuk nanti...hihihi...


Then, kami gerak ke rumah Arn plak...
Time 2 dh pas maghrib...tumpang solat umah dia...
Arn bercita2 nak mandi time 2 sementara kitorang bersolat...
Tapi kami sume menentang hebat...
Mana aci kan...
Kitorg sume balik umah xmandi pun...mana aci kan?
Kata kawan...mesti la sehati sejiwa...
hahaha...
Biar sama2 busuk masam...baru de semangat setia kawan...
Hahaha..poyo nyerrr...
Mak Arn watkan air kopi...wah segar skit rs mata...yg dh layu n ngantuk time 2...hehehe..
Pekena plak ngan popia otak2 n karipap sardin...memang best...


Seterusnya kami menuju ke rumah Lydia...
Check point terakhir kami dlm jelajah Marathon Raya kali nie...
Mmg dh penat gilos kitorg time 2...
Ye la kan..hari pun dh mlm...dari pagi beraya...pas satu..satu rumah...
Walaubagaimanapun...sesi bergambar tetap dijalankan...
Lydia siap bw kamera SLR lagi...
Macam model plak...hehehe...
Posing sana..posing sini...hehehe..
Umahnya pun mmg cantik utk berposing...
Ngan lampu yg malap2 jer..romantik gile...
Mata kitorg pun macam layan jerk nk tido...hehehe...
Lydia bile ko nk bagi gambo nya nie??xsabo aku nak upload...
Mesti cantik2 kan...kamera baik...mesti le kan...
Tambah2 ngan model2nya yg ley thn..hahaha...
Muka dh lesu pun bile nmpak kamera ley lagi tersenyum...
Hipokrit tul...hehehe...


Walaupun penat tapi aku begitu hepi...
Sbb dpt bersama ngan kawan2...
Bukan senang nak dpt kumpul mcm nie kan...
Masing2 dh de komitmen tersendiri...
Tapi dpt jg kitorg kunjung-mengunjung di Hari Raya nie...
Moga di tahun2 hadapan pun kite ley lagi macam nie kan...
Terus berhubung..n berkawan...sampai ajal yg memisah kan kita...ok...
Mmg seronok punya kawan2 mcm korang...
Ley hilang segala masalah...bila bersama...hepi jerk..bahgia jerk...
Friendship Forever yer kengkawan...

No comments: