Monday, October 5, 2009

Aku dan Tikus Putih - Episod ke 13

13th appointment...

Pada 30 September 2009 (Rabu)...
Time ni bukan appointment gigi je yg perlu aku hadiri...
Tapi macam2 lagi...terkejar2 jg aku ri tu...

Kul 9.00 pagi g Poliklinik UKM Kesihatan...
Kene mik darah...smlmnya aku g klinik Dr. kata aku...kekurangan darah...
Die bagi nya aku ubat utk tmbh darah Obimin yg biasa di mkn oleh ibu2 mengandung...huhu..sedey aku...lum ngandung lagi kene mkn ubt ibu ngandung...
So die suh dtg hari ni..mik sample darah..
Die nk cek sekiranya aku ni Anemia ke apa...huhuhu..
Sehingga kini aku masih lum dpt jwpn test darah 2 lagi...
Aku mintak negatif la yer hendaknya...

Kul 10.00 pagi g Hotel Equatorial Bangi plak...
De Bengkel Pengukuhan Staf HEJIM...
Dipengerusikan oleh TNC HEJIM sendiri...Prof. Saran Kaur Gill...Big Bos kami...hahaha...
Aku tiba lewat skit...bengkel pun telah mula..malu2 ayam jer aku masuk...rs bersalah jer...mengganggu jer aku nie...org dh start...huhuhu...
Byk juga info n mandat yg disampaikan oleh Prof. Saran..
Daripada maklumat...nasihat....hinggalah kepada arahan yg perlu diikuti n dipatuhi oleh setiap staf HEJIM...
"Bek bos, maklumat n arahan diterima..." hehehe...
"Bos is always right"....kan kawan2?...hehehe...
Pas 2 de la aktiviti makan2...sempena menyambut Hari Raya...time kasih la yer...

Kul 3.00 ptg br le appointment dgn dentist...
Yg pd asalnya pada jam 2.00ptg...tp oleh kerana tkt xsempat aku mintak postpone ke 3.00ptg..
Pas je bis bengkel tu dlm kul 2.00ptg aku rushing plak ke Fakulti Pergigian UKM di Jln Raja Muda Abd. Aziz...
Sib bek sempat tiba jg...
Seperti biasa aku g le ditempat yg dijanjikan...Klinik Pakar Ortho...tingkat 3...
Elok je sampai...dlm 15 minit kemudian...nama aku pun dipanggil...
Aku pun masuk n baring le dikerusi..

Seperti biasa Dr akan tukar band...
Tapi pada kali ni de kisah lucu skit...hehehe...
Nak tau kenapa? hehehe...aku nk cite pun malu...
Aku tergigit jari Dr. 2...sakit dowl...
Dlm aku menahan kesakitan...sampai aku xperasaan yg lama-kelamaan bukaan mulut aku semakin kecil n last2nya aku gigit jari Dr 2...
Dr pun berkata,"Sayang...awak dh gigit jari saya...sedap jerk awak erk?"sambil Dr. 2 tergelak...
Aku yg pada tika itu...terus menyeringai n tersengih...nk say sorry pun xley...ye la sbb aku masih kene nganga sbb Dr. still menjalankan kerjanya memasang band yg dililitkan antara satu bracket...ke satu bracket...2 yg sakit tu...selalu xde le sakit mcm nie...huhuhu...
Sian Dr. Maryati...sib bek die ley tersengih lagi...myb die ckp perasankan aku...kalo x mau putus jari die kot...hehehe...
2 namanya tindakan refleks bila kite rasa sakit kan?...terus rs nak ketapkan gigi...hehehe...
Mmg aku rs sakit sgt time 2...2 yg jd xperasan 2...
Sowi la yer Dr... xsengaja...tp mesti dh jumpa mcm2 kerenah patient lagi kan...hehehe...

Pada kali nie Dr bukan pasang band yg dipasang pd setiap bracket yg biase 2...
Tapi die pasangkan satu band yg dipasangkan antara bracket n dililit2kan pada dawai skali...
Melainkan dua gigi yg di belakang...yg 2 je die pake band yg biasa...
Mmg sakit...xley makan aku dibuatnya...berdenyut2...gosok gigi pun kene slow2..ala kadar...
Rs mcm gigi 2 nk tercabut pun de...

Tapi aku ni xley xmkn...perut sentiasa je lapar...lagipun aku gastrik...t mula la angin nek kat kepala...kepala plak berdenyut2 sakit...
Aku gagah2 kan la jg kan mkn skit2...janji lapik perut...
Tapi cari yg lembut2 n berkuah ler...senang skit aku nk menelan...
Dh mcm ular sawa dh aku...mamah skit...pas2 telan...huhuhu...
Mmmm...pe pun kene la aku bertahan...
Utk mendapatkan gigi yg lebey teratur...insyaallah...
Moga aku diberi ketabahan dlm menjalaninya...amin...

No comments: