Tuesday, March 1, 2011

~ B.U.N.G.A D.A.I.S.Y ~

B U N G A D A I S Y...
bunga yang cantik...berwarna-warni...
tp tak wangi...
Masa baru2 beli...
Ada empat warna yg menjadi pilihan hati...
Merah, oren, krim dan jingga...
Segar bugar dan berseri sekali...
Nasihat rakanku ia agak sukar dijaga...
Mmg pn...

Setelah hampir sebulan menjaganya...
Hanya 1 pokok je yang masih berbunga kembali...
Bunga daisy merah...

Yang lain...1 da mati 2 lagi dah kekuningan...hehe
Tu pn mak aku yang jaga...
Mak aku mmg pencinta bunga dan pokok...
Cuma kekangan masa shj menyebabkan dia xdpt spenuhnya mmberikan perhatian terhadap hobinya tu...
Kalo x pasti segar-bugar pokok yg dibelanya...
Tgk je la anak2nya suma sihat2 dan buntat2..hahha...
Aku suka juga dgn bunga2 dan pokok nie...
Aku sk tgk dan menikmatinya...
Kerana ia dapat memberikan ketenangan kepada ku...
Tp aku kurang bijak menjaganya...
Mungkin tangan aku panas kot!! [ada org mare kalo dgr aku ckp mcm nih..hehe..]

Skrg nie br le berjinak2 n belajar ngan mak cara nak jaga pokok...
hehe...mcm cantik je kan bila pokok 2 menjadi...
Biasanya mak tukang jaga...tukang bajakan...tukang siramkan...
Aku plak tukang susun2kan...tukang kemas2kan jer...
Buang rumput rumpai bagai...
2 je la taunya pn..hehe...
Tp kira ok la kan dr xwat langsung..hikhikhik [ayat menyejukkan hati...]
Abis da mls nk tulis lagi....2 je le nk cite wat ms nie yea...
Ok da....

2 comments:

Yaya said...

wahhh tgal wane merah ke? masih segar ke nk jd kuning dah.. hahaha

Putri Essie said...

hehe...haah..merah je yg tinggal...masih segar bugar..tp xtau le kan brp lama bertahan nya 2..