Tuesday, March 8, 2011

The Braces Lab Rat: Gigi Besi 2/2011

2nd Appointment...

Telah dijalankan pada 7 Mac 2011... jam 2.00 ptg...
Tp pada kali nie..aku sampai terlewat sedikit...
Kerana menghantar mak ke Hospital Kuala Lumpur bersebelahan...
Untuk menjaga Opahku yang sedang kritikal di situ...
Huhu... sedey je tgk keadaan Opah..n aku sentiasa berharap Opah akan kembali sihat semula...

Kembali kepada temujanji dengan Dr...
Pada kali nie...
Dr. menukarkan rubber band bagi kedua2 belah gigi atas dan bawah...
Warna pink sekali lagi menjadi pilihan mereka... xpe la..aku pn sk warna nie...ladies2 skit rupenya...n xde la terlampau menyerlah kelihatan.. ;)

Selain itu, bagi gigi bahagian bawah..Dr juga menukarkan dawai...yg pada pengamatan aku dawai yg lebih tebal sedikit drpd sebelum nie...
Dr. juga mengetatkan lagi dawai bersilang yang diikat di antara gigi taring dan gigi geraham..
Mungkin bertujuan untuk menarik gigi tersebut ke belakang...sbb aku terasa sakit masa Dr pulaskan dawai tersebut...Auwww!! Sakit...

Tapi sebelum itu...
Terdapat kejadian yg tak diingini telah berlaku...huhu...
Salah satu bracket gigi bawah aku tercabut....ms dr bukakan rubber band yg lama...
Ouch!! sudah la gigi 2 tgh sakit...
Gigi 2 jgk la wat hal...
Sudah la Dr terpaksa...mengikis semula gam yg telah dilekatkan dulu...spray semula ngan air..
Argghh!! ngilu yang amat...sakit xterperi...almaklum la..gusi kat situ mmg tgh sakit n masih lembut lagi...
Puas aku menahan rasa time 2...berair2 mata aku.. huhu...
Sabo je la kan...itu lah dugaan yg perlu ditempuh...

So..
Dr terpaksa memasang semula bracket tersebut...
Sekali lagi gigi tersebut melalui semula pemasangan bracket...
Setelah gigi dibersihkan... sejenis gel pelekat disapu pada gigi yang dibiarkan seketika sebelum diletakkan bracket...kemudian cahaya laser biru dipancarkan...

Alhamdulillah..akhirnya selesai...
Wat masa nie..aku menahan je la kesakitan...
Biasa la kan...gigi2 2 sume nak bergerak..gusi jd lembut...
Berdenyut2 je rasanya...ngilu pn ada...
Tp xkisahlah...bagi aku janji appointment n treatment nie berjalan dengan lancar...
Itu yg lebih penting...
Tak sabar2 da aku nk buka braces nie...
mmm...
Doa2kn le utk PutriEssie yea...kawan2... time kasih...

No comments: