Thursday, December 10, 2009

Aku dan Tikus Putih - Episod ke 18

18th Appointment...

Seperti biasa appointment dijalankan pd kul 9.30 am 9 Disember 2009...
Pada kali nie jg sama seperti minggu lepas...dari segi proses n prosedurnya...sume sama...(rujuk appointment 16 & 17)
Sample air gusi diambil...n seterusnya impression dilakukan...perkara yg paling aku benci...
Sakit tul bila Dr. nk pasangkan wax yg dh agak keras 2 di sekeliling braces aku...ditekan2nya wax 2 kat braces aku 2 supaya lekat sempurna...kdg2 agak kuat jg...gigi taring aku sampai bunyi ber'detek' ditekannya...tersentap jg aku...ye le wiso gigi 2 patahkan?huhuhu..
Pas2 mula le rs berdenyut2...adoi...thn je le kan...
Bis je proses tersebut aku pun kemas kan diri pas2 trus balik...

Kali nie aku xmo cite byk2 psl gigi 2 sbb benda yg sm jerk berlaku...
Ada satu kisah aku nk cite on the way nk lik...
Agak lawak le jg..puas aku cover cun n thn gelak...kalo ikutkan hati rs mcm nk guling2 je ketawa...hikhikhik...

Alkisahnya mcm nie...
Otw aku nk lik 2...aku nie melayan le sakit gigi aku 2 kesan tindakan Dr. tekan gigi aku td sambil bw kete...
Elok je sampai Jln Istana...de le sebuah trak askar darat yg sarat dengan sekumpulan askar selang 2-3 buah kete depan aku...
Aku terus je le folow jln 2 sambil melayan perasaan sakit n layan radio HOT.fm...
Malas aku nk rushing2 tgh2 panas 2...lagi pun traffic volume agak tinggi...traffic flow pun agak slow...
Dalam pada aku folow je flow 2...br aku pasan rupenya kete depan aku sumenya dh bla...
Skrg aku berada tul2 belakang trak 2...br le aku pasan punya la ramai mamat askar dlm 2...ada yg duduk kat kerusi, ada yg duk bwah ada jg yg berdiri dlm trak 2...sempat le juga aku curi2 tgk..
Aku terus je le bw kete mcm biase...walaupun kete aku mmg dh dkt ngan trak 2...
Tp lama-kelamaan aku tgk makin ramai plak mamat askar 2 kat pintu belakang trak 2...
Mula2 just dlm 4-7 org je yg aku ley nmpk dr kete aku...
Pas2 aku tgk makin lama makin ramai...yg duduk bwh pun dh terbangun2 nk bdiri...pas2 de plak yg tersengih2..terlambai2...
Adoyai...punya la malu aku time 2...aku igtkan aku dh tinted kete xde le nmpk sgt aku kat dlm...
Yg aku ni plak pura2 le konon2 xpasan aksi2 dorg 2...bayangkan lah kan...kalo sorg dua tu ok le lagi...ni ade dekat 20 org kot...sumenya pandang kat aku tgh drive sowg2 tue...malu gilos aku...
Nak tergelak guling2 pun ade...ye la kelako tgk gelagat dorg...
Puas le aku cover cun...thn gelak..n wat2 xpasan...bw je kete mcm biase...konon2 xde pape..
Sebenarnya dh tak keruan jg aku kan...aku mmg xley org tek aku wat keje...puas aku cr jalan nk lepaskan diri...tgk plak flow kete kiri kanan laju plak susah je aku nk potong...so terpakse le folow jg dorg...
Lama jg le aku kene folow trak askar 2...dekat 10 min kot...huhuhu...
tapi dapat je aku pecut trak dorg...aku pun tergelak le sowang2...adoi...puas je aku thn..mmg xley bla...
sib bek aku sorang2...kalo ade adik beradik aku...mesti aku dh gelak besar dh kot time 2...hehehe...
Sowi la abg2 askar...saya xdpt melayan anda yg terlalu ramai itu...
Lagipun saya xley la ngan askar...t saya kene tinggal saya sedey...ahaks...gelyss ok...hehehe...
Tapi kalo dpt kaptennya ok gak kot...ley kawin bwh pedang...hikhikhik...
Abg askar 2 xmo aku...hehehe...
K la... merepek je aku nie...

Pe pun abg askar ko telah ilangkan rs sakit gigi aku 2..ngan gelagat2 korang cute n kelako 2..hehehe...
Time kasih abg askar bagi aku senyuman ketika aku sedang sakit...hehehehe ;)

No comments: