Tuesday, December 22, 2009

Aktiviti Masa Cuti - Jalan2 di KL bersama Family...YES...Year End Sale...Shopping2!!!!

Ni le aktiviti masa cuti yg lepas...
Bw family aku g shopping2 kat KL...
Actually adik-adik aku nk masuk belajar n school semula...
So bw le dorg li barang keperluan...
Si Eiya lak nk li kain2 pasang utk wat baju2 salin nk g kelas...
Almaklum le first time nk masuk blaja kat Politeknik Sabak Bernam...dok jejauh dr family...
Macam2 le barang keperluan nk dibeli...
So kitorang g le Jakel...
Ramainya la org time 2...Ye la Jakel pun wat sale...de sampai ley dpt RM10 je sepasang baju...
Promoternya plak ramah...manis2 je mulut dorg pengaruh kitorang li banyak2...huhu...
Iyah n Emi je dh 7-8 pasang seorang dorg rembat...
Yang aku nie dari xmo li pape...sbb dh plan nk li barang keperluan diri je...
Tapi hasil dari pengaruh promoter n adik2 aku 2...4 pasang jg baju aku li...
Habis lari budget aku bulan nie...adoyai...
Alkisah nya mcm nie...
Mula2 time adik2 aku nie mencari kain...aku nie jadi penasihat jerk...
Dorg tya ok x coraknya...kainnya...t aku tgk...aku jwb le ok ke x...
2 pun aku dok jauh2 skit mls le nk belek2 kain 2 kan...
Tapi lama-kelamaan...tgk dorang nie pas 1-1 jenis kain dorang li...lama lak 2...
Aku pun mula le kebosanan...
Last2 gatal le jg tgn nie pegang kain2 2...de plak corak yang menarik...
Jenis kainnya pun ok...aku nie mmg cerewet skit pilih kain...
Mesti nk yang lembut...berat jatuh ke bawah kainnya n kainnya sejuk...xpns kalo dipake...
Alamak!! kene la plak ngan selera aku kan...harganya pun berbaloi ngan kualiti kain...
Promoter 2 plak sarung2 kan kain 2 kat bdn aku...pas2 puji2 le kene ngan aku...Adik2 aku pun sama...
Hasil dari pengaruh mereka udah le aku terbeli jg...huhu...
Bukan sepasang tapi 4 pasang...Adoyai...aku simpan je le sampai raya thn depan nie kot...hehehe...
Yang kat umah pun de 3-4 pasang lagi xjahit 2...hehehe...Ajenye gile tul...
Sampai si Azam adik laki aku pun suh bagi die sepasang baju kurung...
Dh dia xthn lama sgt dok jakel 2...Tergelak2 promoter 2 melayan die...hehehe...
[Azam, ko tulis kitorang shopaholic yea dlm blog ko...nak kena nie]
Pas2...kami g plak Midvaley Megamall...
Isi perut dulu kat food court...
Pas2 g le cari barang keperluan yg len...sambil jalan2 cuci mata...
Midvaley dh mood Christmas...
Sume de pokok krismas...so pe lagi sempat le kitorang berposing...hehehe...
[Raja...aku dh posing dh kat Midvaley..hehehe...]

Oleh kerana kita 1Malaysia...
Oleh itu, aku ingin mengucapkan "Merry Christmas" kepada mereka yg menyambutnya...


No comments: