Tuesday, June 29, 2010

Sedangkan tempat jatuh lg dikenang... inikan pula UiTM...

UiTM Seri Iskandar, Bota, Perak...
Byk meninggalkan kenangan..
Tempat mula2 aku belajar berdikari...
Berjauhan dari family...
Mula2 kena tinggal sedey kowt...
Tp menangis x la kan...wanita tabah la konon...
Huh..tp mmg aku xpnh nangis yea wlwpn sedey ditinggalkan...
Dlm hati tuhan je la yg tau kan...
Byk jg aku blajar kat cni...
Mengenali dunia luar...
Ragam2 manusia yg pelbagai2...
Selain belajar pe yg perlu aku belajar...
Di sinilah aku telah berjaya menggenggam segulung diploma...
Walaupun payah...tp alhamdulillah berkat usaha + sokongan family aku berjaya...
Diploma Perancangan Bandar & Wilayah...
Kos yg agak mencabar...
dari segi mental, fizikal & spiritual...
Melukis layout plan...report...tambahan pula assignment2 yg bertindan2...
Membuatkan tidak tido mlm selama berhari2..kdg2 berminggu2...
Huhu...ms nie mata aku mmg mpunyai lingkaran hitam + cengkung...da rupe zombi..
Studio adalah subjek paling mencabar...1 sem 6jam kredit...byk 2...
Tatkala kena mmbuat layout plan bersaiz AO scr manual...menyiapkan proposal...
Dan yg xbley bla time presentation...kena bang ngan 2-3org lecturer dlm 1 masa...
Mmg kami dilatih tahan tekanan, tahan herdikan, makian...esp kalo berlaku kesalahan ler...
Konsep pembangunan yg xsesuai ker...justifikasi xtepat ker...xmngikut piawaian ker...
Kdg2 jeles jer bila tgk bdk2 kos len ley balik hostel tido...
Kitorg udah le kena menetap kat Studio (kelas) smpai pakguard halo...
Kat hostel pn still wat keje lagi smpai pg buta...ngan assignment2 subjek len yg berlambak2...
Huhu...agak stress ugek time 2...sampai de senior kitorg yg masuk Hospital Tanjung Rambutan le...
Tp pengalaman2 tu la yg mengajar aku erti hidup...
Pengurusan masa...mnjdkn aku lebey berdikari...lebey berani...boley bergaul...& mcm2 lagi la...
Sehingga mewujudkan aku yg skrg nie....hehe...
Kat sini jg aku jumpa byk kawan2...esp Fieza, Zai, Tinie...yg sama2 mengharungi hidup di sana...
Mcm2 yg dilakukan bersama...suka duka...
Windu ar ngan korg...zaman kite bersama...
Windu jg ngan UiTM Seri Iskandar...
Adik aku pn Emi pnh blaja kat cni...
2 yg sakan jgk bergambo 2..
Dia mik kos account...
Dia pn merasa blaja kat cini...
Sistem pengurusan & pentadbiran yg sama...cuma time die longgar skit kot...
Kena thn ngan pakguard...
Bila xpake kad matrik..baju xlepas nak kuar...kuar lebey masa...
Tapi dia beruntung zaman dia dh byk perubahan berlaku...
Hostel dah byk..lanskap dah cantik..kiranya lebey selesa la...
Berbanding masa aku mula2 masuk cni...2 blok hostel je yg ada...n 1 blok fakulti/b.kuliah..
Sepupu aku pn de masuk blaja kat cni...
Niena dia amik kos Art & Design..
Kalo x, adik pompuan bongsu aku, Ieya pn blaja kat cni...kos yg sama ngan Niena...
Tp dia tlh memilih Politeknik Sabak Bernam kos Kesetiausahaan...
Harap dia berjaya la menghabiskannya...
Mmg banyak meninggalkan kenangan di sini...
Nk cite sume pn xkn muat entry ni..hihihi...
Sampai bila2 aku xkn lupakan...
Time kasih la pada lecturer2 yg telah byk turunkan ilmu..beru tunjuk ajar...
Kawan2...dan sume yg terlibat scr langsung & tidak langsung...
Mak ayah n family jd xlupa...
Aku amat menghargai jasa2 kalian...
Thanks a lot..

No comments: