Monday, July 5, 2010

Pulang ke Sarang >> Eiya

Pada 24 Jun 2010 (Khamis)....
Anta my sis, Ieya at Sabak Bernam...
Utk beliau meneruskan perjuangannya...
Utk menggenggam segulung diploma...
Berusahalah yea adikku...
Ingat pesan ayah, "Semua anak2 ayah sekurg2nya mesti ada diploma...lebih tinggi lebih baik.."
Ayahku mmg menitikberatkan aspek pendidikan...katanya xpe dia berabis...bersusah payah...janji ktorg mau blaja...
Time kasih ayah atas jasa2mu...
Dulu, ayah susah payah anto aku...
Skrg haruslah aku amik alih...en..en..aku plak anto adik2...
Membantu ayah...kurgkan sikit beban dia...tlg pe yg aku termampu...huhu...
Sib bek dpt ugek cuti ri 2...Alhamdulillah...
Walaupn agak kelam-kabut skit...
Sbb byk lagi urusan adik aku xwat...tp Alhamdulillah settle jgk akhirnya...
Kami bergerak dr umah dlm jam 10.00pagi...
Setelah settlekn pembayaran yuran sume...
Kami tiba di Sabak Bernam dalam jam 12.00 tghari...
Agk letih jg aku drive dlm keadaan jln raya yg agk sesak n padat hr 2...
Setibanya di sana...Eiya trus mendaftar...
Sementara menunggu kami lepak di cafe smbil ber'facebook'...
Melepaskan lelah...hehe...sib bek de laptop n broadband Emi...
Ilang la skit bosan...
Settle pendaftaran sume kami bergerak ke asrama plak...
Angkat brg yg sungguh byk itu ke bilik Ieya...pehuh le bonet kete...
Sib bek tingkat 1 jerk...
Jam pun dah menunjukkan kul 5...
Perot pn dah teramat berkeroncong...
Kami pergi ke Pantai BNO (Bagan Nakhoda Omar)...
Mkn di situ yg terkenal dgn udang yg byk n murah...
Sedap...fresh...
Antara santapan kitorg ri 2..
Nasi goreng udang (Aku)
Mee udang (Emi & Ayah)
Nasi goreng paprik udang (Ieya)
& Udang goreng berlada (sbg tambahan)
Mmg kitorg buntat udang ri2...
Setiap org de 10 ekor dlm perut memasing kot...hikhik...
Bila da kenyang sume...
Kami santai2 di tepi pantai 2....
Mmg tenang tgk keindahan alam...
I'm love it...
Mmg aku sk ngan pantai...saujana mata memandang...
Tenang je kurasakan...hilang segala masalah...
Setelah itu,
Kami menghantar semula Ieya ke asrama beliau....
Perut pn da kenyang...dh bw jenjalan tgk lembu...tgk pantai...
hehe...
Masuk le kembali beliau ke sarangnya...
utk meneruskan pengajian...bermula lah sesi pembelajaran beliau bagi semester kedua...
Kami pun berangkat la pulang ke rumah...
Dengan perut yg kenyang n buntat...
Aku memandu dlm keadaan yg mengantuk...
Xsabo2 rasanya nk sampai umah...
Huhu....
Selesai la sudah misi pd hari itu...
Abis da....

Ieya -muka xpuas hati...mangsa pertama dianto lek ke sarang

Aku & Eiya - Tiba2 minah pink, emi sibuk masuk gambo...


Lepak2 di cafe sementara tggu opis buka...


Kawan Eiya - Mmg byk lembu2 nie...sepanjang nk masuk ke Poly beliau...


Pantai BNO - Mmg asyik menikmati keindahan pantai....


Eiya, Emi & Ayah - Dlm perut2 tu ada udang yg sdg berenang2....

Kami di BNO...



Sudah kenyang sudah jalan2...sila masuk ke sarang yea...hihi

No comments: