Monday, July 12, 2010

Taman Mini Husmarida >> Aku xcukup rajin....

Aktiviti penyelenggaraan taman yang dijalankan di hujung minggu...
Mmg aku xcukup rajin dan xcukup masa utk mjg taman nie...
Di hujung2 minggu ada2 sja xtvt len yg perlu dilakukan...
Menyebabkan aku slalu tiada di rumah...
Dan kekurgn masa utk menjenguk taman ku ini...
Huhu...sian je rupanya...dh mcm hutan...
Sekali bila nk kena kemas....
Ha mik ubat!!!
Mik masa yg lama ok!!
Dari jam 11pagi aku start sampai kul 4.00ptg br selesai...
Lenguh2 kaki tangan sume...
Batu2 terpaksa ditanggalkan semula, dicuci....
Rumput2 terpaksa dipotong sependek2nya...menyebabkan ia jd kekuningan...
Divider harus dibuat semula...
Jenuh jg aku menarah balik dan mencabut rumput2 spya mjadi empat segi yg sempurna semula..
Pokok2 pun diprunning semula dan dibentuk spya lebey kemas...
Dah siap semua...baru ler saujana lek mata memandang...
Kemas skit rupanya...
Walaupn terdapat sbhgian rumput yg kekuningan yg perlu dipulihkan...
Xpe la...janji aku puas hati bila tgk taman tlh mjadi taman semula...
Bukan hutan seperti sebelumnya...hihi...
Tp ada satu perkara yg memBENGANGkn aku!!!
Tau x aper???
Sok harinya tatkala aku nk menikmati keindahan taman yg telah diselenggara...
Tiba2 aku ternmpk 3-4 tompok TAHI KUCING....
Busuk plak 2!!!
Hangin jerk rasa...!!
Mn xnya, ms taman aku semak samun...xde plak kucing nk berak...
Tp bila aku dah kemas cecantik...sedap2 je dia memerut kat tman aku 2!!!
GEEERRAAAMMM je rs...
Dia ingat aku sediakan TOILET BERHIAS utk dia agknya!!
Dasar binatang tul!!!
Sabo je la kan...xpasal2 aku kena tmbah 1 lg xtvt...membuang tahi kucing...uhuhuhu...
Skrg tgh2 merangka2 nk simen je tmpat 2...
Xpn wat lanskap kejur je...xyah rumput...
Jenuh beb kalo cm2...haru jdnya...bau menusuk2!!
Sebelum - semak samun...rumput panjang..huhu...

Semasa - Batu dibasuh, rumput dipotong, divider dibina semula...

Selepas - Ni baru lah Taman Mini Husmarida....

No comments: