Tuesday, June 29, 2010

Day 2 : Ekspedisi Balik Kg Perak

Perjalanan pd hari kedua bermula pada jam 10 pagi...
Setelah sume telah menikmati tidur di rumah Opah Ti..
Byk jg aktiviti yg dijalankan pada hari tersebut...
Sampai penat rs bdn aku nie memandu...
Bersama ini aku cite serba sedikit pe yg kami wat pada hari tersebut yew...
Aktiviti pertama:
Menuju ke rumah Opah Izah di Bandar Seri Iskandar...
Beliau mendapat cucu br...
So bermakna kami mendapat sepupu kecik ler...hehe...
Sepatutnya kami akan menghadiri 1 lagi jemputan kenduri kawin di Bota Kiri...
Memandangkan kami xtau jln..Opah Izah mencdgkn kami mengikuti Opah We...
Kami pn bergerak la menuju ke rumahnya di Bota Kanan...
Aktiviti kedua:
Otw nk g ke rumah Opah We...
Kami sempat singgah di UiTM Seri Iskandar, Perak..
Tempat aku mik diploma dulu...
Adik aku emi pn sama...
Kira kitorg nie Alumni la kan...
Byk benar beza...dr aku mula2 masuk blaja thn 2000 dulu...
T aku cite len erk...to be continued...

Aktiviti ketiga:
Kami meneruskan perjalanan...
Tp ternmpk plak sawah padi yg terbentang luas...
Sekali lagi kitorg berenti...
Almaklum la praaakkk...xpnh tgk sawah...hehe...
Siap kena gelak ngan org kg lagi..tgk kitorg sakan mik gambo kat c2...hikhik...
Malu ugek...tp xkn nk lepas kan peluang...
Dpt trn sawah...tp melompat2 jgk kitorg...
Tkt ular le... pacat le...mcm2 je terbyg...





Aktiviti keempat:
Selepas sampai di rumah Opah We...
Kami terus menuju ke rumah kenduri yg sepatutnya kami pergi hari 2...
Aku pn xbrp nk tau pe hub kitorg...yg aku tau sedara jela...
Br skrg nie nk dpt jumpa2 sedara mara...rapatkan semula silaturrahim...
Sedap tul makanan kat rumah pengantin nie...licin aku mkn...
Mmg kena selera la terutama tulang msk rempah@kari kot...


Aktiviti kelima:
Setelah perut dikenyangkan...
Kami menuju ke Teluk Batik...
Melepaskan gian...dh lama xmandi laut...
Org mmg ramai time 2..almaklum la cuti...
Walaupn panas terik...kami xlepaskan peluang....
Tp yg paling best...
Kami dpt men banana boat...
Wuhuuuu...seronok giler...
Menjerit xhingat...
Mn xnya...aku nek ber3 je ngan adik aku emi & ieya...
Dorg suh dok area belakang...
Abg yg bw boat 2 plak bw laju giler...dkt 200kmj kot...
Nk wiliy dh banana 2 tgh laut...
2 yg menjerit x hingat...
Tp mmg best...mmg dpt release tension...
Setelah penat & puas bermain...mandi-manda...
Kami pn berangkat le pulang...
Penatnya la bdn...kena lmbung ombak...
Kau drive pn mata dh tinggal separuh jerk...
Ikut plak jln kg...ikut Teluk Intan -Sabak-Klang- Shah Alam...
Sampai Shah Alam...kami berehat kat Sek.13...
Berhenti mkn...adik aku Epi & Shah (husband) pn turut serta...siap dowg yg bunje...
Pas2...g anta Opah plak di Bangsar....
Seterusnya barulah menuju ke rumah kami..
Dkt kul 1 kot br pai umah...
Penat xterkata...
Mmg pengsan aku tido ri 2...huhu...
Jarak perjalanan adalah 608.5km...jauh ugek 2 aku drive...
Pasni aku ley le aku jd driver berjaya kot...hohoho...
Janji kamoo2 sume hepi & bahagia sudah la yea...
Selagi tulang 4 kerat nie mampu katakan shj...insyaallah...aku cuba...
(^_^) wink



No comments: