Thursday, September 3, 2009

Juadah Berbuka di Hari Kemerdekaan

31 Ogos 2009 bersamaan hari Isnin...
Hari cuti umum...Hari Kemerdekaan ke-52...
Sume pun lik umah..kumpul reramai...
So leh la masak memacam la kan...
Menantu mak plak balik ri 2...
Teringin benar dia nk mamam roti jala n kuih keria mak...mak aku pun buatkan lah...
Aku plak teringin mkn sup tulang...lama dh xmkn semenjak bergigi besi nie...kali ni xdulik...mau mamam jg dpt mamah...hirup kuah pun jadik ler...hehehe...suh ayah tlg belikan tulang n masak sup...mcm org ngidam plak yer...hehehe...
Pas2 wat sambal belacan baru lengkapkan...sayur masak bendi goreng kari..
Goreng ikan keli n hotdog ...wat tambah2 kudapan...
Adik plak wat jus epal susu...elok sangat lah 2 kan..aku nk kunyah epal 2 memang payah lah..tp bile dh jadi air...laju je msuk perutnyer...hehhe...
Angah lak baru lik dr kedai...li plak 2 ekor ayam golek...betambah lagi menu kami pada hari itu...nyum..nyum...


Tiba je time buka...
Sume pun berkumpul n mengadap juadah2 yg tersedia..
Mcm buffet kat restoran@hotel jg..mcm2 ade...hehhee...tp ni sure bersih n halal...masak sendiri kan...lagi puas hati..
Masuk je waktu berbuka..doa pun di aminkan..
Bermula xtvt makan-memakan...
Mulakan dgn jus epal + kuih keria + hotdog + roti jala...
Ni pun dah wat ktorg kenyang...mn kan tidaknya...minum air bkn reti segelas..2-3 gelas sorg...so solutionnya g solat dlu...xercise skit...hehehe..
Selesai je sume solat, ktorang sambung lagi mamam...
Kali nie lebih berat menunya...mamam nasi + ayam golek + sup tulang + ikan keli + bendi goreng kari + sambal belacan...

Burp...alhamdulillah..memang kenyang giler kitorang hari 2...
Betul2 makan lah kiranya... aku sampai xbis mkn ayam goleknya...simpan mlm skit br smbg makan...
Si adik aku n adik ipar aku sampai cari Eno...dh kekenyangan sgt...2 la mkn xhinggat lg...hehehe...

No comments: