Friday, September 4, 2009

Aku dan Tikus Putih - Episod ke 12

Appointment ke-12

Pada 2 September 2009...
Hari ke-12 kita berpuasa...
Aku ingatkan posa2 xyah cek gigi...
Rupa2nya kene jg...huhuhu...tp aku posa tau ri 2...
Masa mula2 Dr. bagi appointment pd appointment yg lepas pun aku dh tya dh...xpe ke bulan2 posa cek gigi Dr? Dr. kata apa slhnya..bukan kita wat smpai dlm pun...kt permukaan gigi je...xkenyang pun awak...hahaha...tul jg kan...

Tp punya la panas aku nk g tengahari dari sini ke KL 2...
Ku rasakan mcm g gurun...
xsampai2 rsnya...dh le kete ayah aku 2 prob..xleh bw laju...bunyi mcm nk tcabut jer tyr...
Aku plak mmg xleh kene panas sgt...mula le pening2 ayam kepala aku...dgn perut yg bergendang2...tekak yg kehausan...tambah plak ngan keadaan aku yg xberapa sihat...demam+batuk+sakit tekak...kerana gigi besi ni aku gagahkn jg...
ye le xg kang tkt lak lari schedulenya...t ganggu plak kajian Dr. tu...lagipun t aku kene pake lebih lama..xmo la kan...

Seperti biasa...aku tiba tepat pada masanya...
Terus pergi ke Klinik Pakar Orthodontik...di tingkat 3...
Termengah2 rasanya nek tangga...haus giler...kekeringan bibir n mulut aku...huhuhu..
Sib bek la xlama menunggu...
Dlm 1/2 jam jer kot...pembantu Dr., si Fyda dh panggil nama aku...
Wah lega rsnya...
Aku pun terus le masuk bilik no.11 n baring di kerusi...
Pembantu Dr. pun terdengar aku terbatuk2...dia terus tya..

Fyda: "Awak xsihat ker?"
Aku: "Haah, xsihat skit...batuk n sakit tekak"
Dr: Nape x bgtau...kita diarahkan xambil patient yg sakit tau...
Aku: Owh yeke...mmmm(dalam hati berkata2...la mana la aku tau...dh xdbgtau kn..kalo x, xyah la aku susah payah dtg...)
Dr: Mmm...xpe la...ni sebab kes H1N1 la nie...lain kali bagitau yer kalo xsihat...
Aku: Ok...

Pada kali ni, Dr tukar dawai n rubber band...
Dr. kata dawai ni adalah dawai yg terakhir sblm dia mik sample air gusi...
Gayat jg aku dengarnya...terbayang2 gak aku...cmne le rupa n gaya Dr. nk mik sample 2 t...huhuhu...sakit x agaknya???mcm2 le bermain kat fikiran aku...
Rubber band yg ditukarkan adalah warna yg sama dgn appointment yg lepas...iaitu warna peach...
Tapi sebelum 2 Dr. telah memanggil seorang Prof yg memantau n menyelia kajiannya...die pun tengok le gigi aku..katanya susunan gigi aku dh terbentuk bulat..so pasni leh la g ke step seterusnya...

Hurm...mintak2 xde masalah lah kan t...berjalan ngan lancar je suma...Amin....

No comments: