Friday, June 12, 2009

Aku dan Tikus Putih Episod IX - Tukar Bracket n Dawai

9th Appointment...

Pada kali nie temujanji aku pada 10 Jun 2009 jam 9.30pagi ...
Aku bertolak pada jam 8.40 pagi dan seperti biase aku drive ngan penuh hemah krn jln begitu jem di Jalan Istana dan seterusnya...
Sungguh membosankan kehidupan di kala itu...lenguh kaki aku...sib bek auto...huhuhu...


Sib bek sempat gak sampai on time...
Tiba je di sana terus aku g ke Klinik Pakar Orthodonthik...
Tunggu dlm 1/2 jam je Dr. Mariyati pun sampai dan namaku pun terus dipanggil...
Lama juga x jmpa Dr. gigi ni sbb die cuti bersalin... ni tgk die pun dh slim semula...hahaha...kalo x perut die sik langgar aku je ms die kerjakan gigi aku...

Kali nie Dr. just tukar dawai n bracket je....
Dawai aku telah bertukar yg lebih tebal sedikit dr sebelum nie...
Bracket plak dh jd warna biru laut...aku suke warna biru...hehehe...
Seperti biase time die nak buka bracket 2 terase le denyutan2 pada gusi aku hasil dari tekanan yg dilakukan...huhuhu...
Pastu time die ketatkan dawai...ms diputar2kan dawai 2...mula le rs gigi aku bergerak....sakit je gusi aku...ye le kan gigi 2 ditarik...
Tak sampai 1/2 jam siap le proses tersebut...kejap je...sbb dorg memang dh mahir...
Cume kite le menahan perasaan sakit dengan kepantasan kerja yg dibuatnya...hohoho...

Sekarang ni mcm biase 3-4 hari gusi aku sakit jer...berdenyut2...kdg2 sakit sgt kdg2 mcm xde pape...gigi pun rs bergerak2 je...mcm nk tercabut...agknye gusi aku jd lembut kot...
Yg pasti jgn salah pilih makanan...mkn pun kene pilih makanan yg lembut jerk...sakit nak mengunyah t...huhuhu...
Tapi oleh kerana makan tu mcm menghirup udara thp pentingnya bagi aku...aku gagahkan jg mengunyahnya...lagi pun perut aku nie xleh lambat mkn...masuk angin t mula le gastrik...sakit kepala bagai...hohoho...xsanggup...

No comments: