Thursday, May 21, 2009

Selamat Hari Jadi, Mak...

20 Mei 2009...
Befday mak aku yg ke-49...
Planning kami menjadi...
Seperti biase surprise akan dilakukan...
Pembahagian tugas dibahagikan dgn rapi...supaya success..
Mula2 kumpul dana mengikut kemampuan dan keihlasan hati...
tgk budget...plan just wat simple2...


Pas blk keje aku n adik aku g li kek n sate...
Pas2 g Alamanda g li nugget n bebola udang dan ketam serta air gas..
Adik n Angah dari Shah Alam kene carikan hadiah utuk mak...
tapi Angah ngan rajinnya telah masak kuetiaw goreng...
(p/s: Angah, bukanlah sedap sgt ko masak tp kitorang terpaksa makan, t membazir dosa...lagipun kitorang tgh lapar...huahuahua)


Jam 9.30mlm mereka dari Shah Alam pun sampai...
nyorok2 masuk umah...
Kami menyediakan apa yg patut di ruang tamu...
Pasang lilin siap2 kat kek...tutup lampu...
Sorang ditugaskan panggil mak di dapur...yg len sume berkumpul di ruang tamu...
Dengan alasan jiran sebelah panggil nak jumpa...
Mak pun bergegas ke depan...




Tiba je mak di ruang tamu...
Kitorang menyumbangkan lagu Hepi Befday beramai2...
~Hepi befday to U (2x)..Hepi befday to U Emak..Hepi befday to U~
Sedap ke x kitorang xkire..janji nyanyi...
Terkezut mak aku...
Bis die lepuk2nya sapa2 di sebelahnya sambil ketawa besar(hahaha...2 tindakan refleks die kalo terkejut...sib bek aku jauh time 2...hehehe)


Ye le tiba sume anak2 die de plak...yg kat Shah Alam pun balik...
Lagipun mati2 die ingat jiran aku nak jumpa die...
hahaha... maknenye suprise kitorang menjadi...suke...suke...


Pastu diteruskan dengan aktiviti meniup lilin dan potong kek...
Posing-memposing jg tidak ketinggalan...
Paling best kitorang pakse mak n ayah wat posing maut...
mik gambar ayah cium mak...hehehe...
Nak tak nak kene wat...dah anak2nye menjerit sebut "cium...cium...cium..."
hehehe...gile tul anak2 Pak Hussain n Normaridah nie...
hahaha...ayah pun cium mak ngan senyum simpulnya...





Seterusnya aktiviti makan-memakan pun bermula...
Perut pun memang dh berkeroncong...Nyum..Nyumm..
Kek Blueberry...
Sate ayam, daging n sate perut...
Kuetiaw goreng...
Nugget,bebola ketam, bebola udang...
Air gas strawberry...
Habis menjadi santapan perut2 kitorang...hehehe...


Setelah habis menjamu selera...
Aktiviti memberi hadiah pula...
Kitorang bagi mak handbag n baju kemeja jer...
Sbb 2 yg kitorg pasan dia mcm nak...mmg di suke pun ngan hadiah tersebut...hehehe..
Seronok tengok mak hepi n bahagia...
Harapan aku moga dapat meraikan lagi pada tahun2 berikutnya...
Moga mak dipanjangkan umur dan di murahkan rezeki...
Sayang mak sangat2...mmmuuuaaaahhh...
Hepi Befday Mak, Bondaku sayang...


p/s: gambar akan menyusul kemudian..angah, bile ko nak send gambo nie...sian blog aku x bergambo...huhuhuu...wat masa nie kalo nk tgk gambo gak layarilah blog angah (zahidzidane.blogspot.com...huhu terpakse aku iklan kan kat sini...jgn gile galmour plak t...




No comments: