Wednesday, February 2, 2011

Terkilan ~ Sabar... pasti ada hikmahnya...


Tak sume yang kite nk.. kite harapkan.. akan dapat kan??
Mmm..tiap suatu yang berlaku pasti ada hikmahnya...
Anggap sahaja itu dugaan dariNya bagi menguji hamba2Nya...
Oleh itu haruslah kite bersabar...dengan tiap satu perkara yang berlaku...
Seperti juga aku...
Yang begitu mengharapkan Dr. meneruskan treatment orthodontic di bahagian gigi bawah pada appointment yang lepas...
Yang sepatutnya dijalankan pada 31 Januari 2011...
Alkisahnya...
Appointment aku telah dibatalkan...
Memandangkan Dr pada hari itu perlu bertugas di Klinik HKL...
Malangnya...
Mereka tidak memberitahu aku terlebih dahulu dan aku telah sampai ke klinik dengan sia2 sahaja...
Buang masa...
Buang duit...
Buang minyak...
dan buang tenaga...
huhu...sedey2...sob..sob..sob..
Kecewa jer bila pembantu jururawat tu menyatakan dengan lantangnya;
"Cik Nurul, saya da agak dah awak datang...[dlm hati ku berkata2: opkos la.. da de appointment..mesti la dtg...owg nk cpt2 siap nih!]...sebenarnya kita dah batalkan appointment...tapi kita xdpt contact awak...no. hp awak ilang n folder awak pn kite xjumpa...myb ilang jgk... 2 la kite xdpt contact awak... sowi sangat2... sian je kat awak... penat2 jer datang...actually pembantu Dr Mariyati tgh cuti bersalin... tu yg kite kelam kabut skit 2... saya ni pengganti jer... So rini saya nk dpt kan la no. contact awak...n awak amik no. Dr nie...t apa2 hal senang and awak ley contact dia sebelum appointment akan datang t..."
Aku pn angguk2 kan je la kepala n menjawab ckit2..."Haah...okey...nk wat cmne kan? xpe la..." Padahal dlm hati... sabo je la... punya la berkobar2 aku datang ri 2...sekali jwpn yg diberikan... hampa...punah segala harapan yang tinggi menggunung itew...berderai menjadi debu...huhu... puas aku cuba bertenang...n memikirkan perkara2 yang positif sahaja...supaya aku masih ley terus tersenyum...walaupun senyumannya kelat sekali...
Hurm...~
So appointment aku ditunda lagi...
2minggu dr skrg..
Kite tgk la..
apa pulak nasib aku pada masa tu yea...
Untung sabut timbul... Untung batu tenggelam...
Harap2nya biar le yang positif plak yew...
Diam xdiam... dekat 2 tahun da braces nie diternak dlm mulut aku nie...
Yang xbestnya gigi belah bawah nie dicabut sejak bulan posa yang lepas...
So bermakna da nk masuk 5 bulan saya rongak..termasuklah masa aku tunang 2 hari...huaaaaaaaaa....
2 la pasal aku xsbr2 jer nk wat belah bawah nie...nk cepat2kan siap...huhuhu...
Malang tul nasib aku.. sabar je la...

No comments: