Wednesday, September 29, 2010

Da lama xupdate blog... aku serabut!!

Hurm..
Lama da xupdate blog...
Bukan xde bahan..xde cerita..
tp aku xcukup masa dan takde mood...
Pala otak nie sungguh2 serabut....

Macam2 ada...
urusan kerja..urusan peribadi...urusan keluarga...
sume harus difikirkan...
yg kdg2 membuatkan aku agak stres dan tertekan yg amat...
Tp mcm biasa la aku wat mcm xde pape jer...
Sentiasa cuba memberikan senyuman...wlwpn tawar...huhu...

Nama pn manusiakan??
Tentulah sentiasa diuji tuhan...
Hadapinya dengan tenang...

Kalo dah xtertahan sangat... menangis...
Menangis???oh no...tidak!!tidak!! aku xsuka menangis...
Perkara yg aku jrg n xsuka nk wat...
Mgkin perkara terakhir yg aku akan wat setelah penat aku berusaha menyelesaikan sesuatu masalah dlm hidup..huhu...[malu nie malu nk ngaku nie...huhu]

Mmm...tp dengan kite mendekatkan diri padaNya pn...
Jiwa kita yg kaco...boley jadi tenang...
Itu la yang aku amalkan...
Dengan membaca ayat2 suci al-Quran...
Walaupun aku belum dapat memahami maksudnya...tp ia tetap memberi seribu satu ketenangan dalam jiwa aku...
Ye la..itulah makanan utk hati kita kan...jiwa kita...
Kalo biarkan ia kosong..nanti ia diisi dengan benda2 yg boleh memudaratkan...
Tu yg cara kite selesaikan sesuatu masalah pn songsang...mudah dihasut bisikan2 syaiton yang kejam...yang sentiasa ingin menyesatkan...uh..mintak simpang la kan...
Moga2 dptla aku tangkis sumenya 2...huhu...

Mmm...apa pn...skrg aku adalah sedang berusaha menyelesaikan satu per satu masalah2 yang berlaku dalam hidup aku...
Harap2 aku dapat la menempuhinya dengan tenang...insyaallah dengan kehendakNya...Amin...
Da...mau smbung tugas kembali... =)

No comments: