Thursday, March 11, 2010

P.O.B: Mana Aku Nak Cari Erk??


Perasan x pe yg pelik dlm surat beranak Putri Essie???
Perhatikan betul2 my Place Of Birth...
On the way to Queen Elizabeth Hospital, Kota Kinabalu, Sabah!!!
Ni la yg pelik, unik n special ttg aku...
Aku dilahirkan di dalam sebuah kenderaan UKM...
Dan disambut sendiri oleh ayah aku...
Aku jg merupakan anak yg ditunggu2 oleh parentku ketika itu...
Anak perempuan...
Alkisahnya mcm ni...
Menurut sumber2 yg boleh dipercayai...
Pada jam 2.00-3.00pagi, mak aku telah rs sakit bersalin...
Memandangkan ketiadaan kenderaan ketika itu...
Ayah meminta bantuan rakannya...
Yg pada ketika itu mereka menetap di Kuarters UKM Kampus Kota Kinabalu, Sabah...
Mereka dibawa menaiki kenderaan UKM utk ke hospital...
Kenderaan tersebut adalah Toyota Land Cruiser...
Yang dipandu oleh En. Lupin dan ditemani oleh En. Zabidin...
Dlm perjalanan nk ke hospital...
Emak aku dh xthn utk bersalin dan aku selamat dilahirkan...
Bidannya adalah ayah aku...yg amat geli dengan darah...
Menurut ayah...dia terpaksa menyambut aku dgn tgnnya sendiri...
Punya la dia panik, geli n takut semasa memegang tubuhku...
En. Zabidin yg tolong lap hidung, muka n badan aku yg dipenuhi dgn darah...
Sib bek aku x kelemasan...
Kata ayah lagi ketika dia menyambut aku...
Dia terasa aku semakin membesar bila aku mula mengeliat n menangis semasa di dalam tgnnya...
Daripada besar tapak tangan...aku trs membesar..sebesar lengan...
Begitulah besarnya kuasa Allah...
Aku bersyukur...aku selamat dilahirkan walaupun dalam keadaan sedemikian...
Alhamdulillah...
[Kiranya aku nie bek la kan...mak aku xsusah pn nk lahirkan aku...dlm kete pn orait jerk...hehehe]
Tp yang menjadi persoalannya skrg...
Aku teringin sgt nk tgk tempat lahir aku 2 semula....
Dpt mik gambar kenderaan 2 pn jd le...
Tp kalo dpt bergambar n memiliki kenderaan 2 lagi aku sk...lg bek...
Almaklum le 2 le tempat tanah tumpah darah ku kn?...huhu...
Agak2 wujud lagi ke kete 2 erk??
Kalo de mn perginya erk??? Sapa tuannya???
Cmne aku nk cari lek yea???
No pendaftaran kete 2 pn dorg xingat..huhu...
Tolong le...aku mau tgk n jumpa kete 2 lek...
Tempat lahir aku 2...
Teringin sgt...mmm...
Agaknya kesampaian x erk...impian aku nie...???
Ada sesiapa ley bantu aku x??
Any idea???
Kalo ada...jgn malu2 yea...
Tell me how....
(^_^)

No comments: