Friday, December 31, 2010

SELAMAT TINGGAL 2010 yg menjadi kenangan... SELAMAT DATANG 2011 yang penuh pengharapan..

Tahun 2010...
Banyak kenangan... pahit... manis... suka... duka...
Yang takkan dapat dilupakan...
Dan akan menjadi iktibar dan pengalaman yang mengajar kita menjadi lebih dewasa..
Dalam menempuhi kehidupan yang penuh cabaran...

Ada azam yang telah tercapai...
Ada juga yang masih terkapai-kapai...
Tak kurang juga yang hancur berkecai...
Itulah takdir kita yang telah terungkai...

Walau bagaimanapun aku bersyukur...
Setiap sesuatu yang berlaku pasti ada hikmahnya..
Tuhan Maha Mengetahui apa yang diperlukan oleh hamba2Nya...
Kata-kata itulah yang menjadikan pegangan dan kekuatan dlm aku mengadapi dugaan dan cabaran hidup ini...
Aku ingin menjadi hambanya yang sentiasa bersyukur dan tidak kufur nikmat...Insyaallah...
Oleh itu, aku harus redha dgn ketentuan dan takdir Yang Maha Esa...

Tahun 2011...
Pelbagai azam dan impian dicipta...
Pelbagai misi dan strategi dirangka...
Usaha dan doa perlu disulam bersama...
Supaya perancangan menjadi nyata...

Insyaallah...
Begitulah tahun 2011 ku yang penuh pengharapan...
Yang masih menjadi persoalan...
Mengharapkan impian menjadi kenyataan...
Walaupun ku tahu kita hanya mampu merancang Tuhan jualah yang menentukan...

Sebagai manusia biasa...
Sudah tentu aku inginkan kecemerlangan di masa depan...
Bukan sahaja di dunia malah di akhirat sana...
Moga aku tak putus asa dalam mengecapinya...
Walaupan terpaksa berhadapan dengan pancaroba...

Mohon Tuhan mempermudahkan...
Memberi petunjuk dan hidayahNya buat pedoman...
Untuk hambaNya yang lemah dari kesesatan...
Tunjuki aku jalanMu yang lurus Ya Allah Ya Rahman...

~ Moga tahun ini lebih baik dari tahun hadapan ~ (^_^)

No comments: