Tuesday, December 28, 2010

Lab Rat : Braces 7/2010 ~

Appointment 7/2010
Dijalankan pada 27 Disember 2010 jam 2.00ptg...
Setibanya aku di Fakulti Pergigian didapati masih lagi terdapat kerja-kerja penyelenggaraan bangunan dijalankan...
Oleh itu, appointment aku pada kali itu, ditukar ke Poliklinik A di tingkat 2...
Nasib bek la pada kali nie adik aku de teman aku ke sana...so tak la boring sgt sementara menunggu...huhu...borak2 itu..borak ini..sedar2 nama da kena panggil jerk...
Pada kali nie...
Dr. hya menukarkan rubber band yang baru berwarna purple..
Selain itu, Dr. juga menambah dawai yang baru...dan menambah 2 lagi hook di sebelah gigi no.2 kiri da kanan bagi membolehkan dawai diikat ke gigi geraham...
Mungkin tujuannya untuk mempercepatkan proses menarik gigi ke belakang...

Hook adalah seperti gambar di atas

Sumber: yahoo image


Tapi masa Dr. pasang dawai tersebut ada kejadian yg xdiingini berlaku...
Alangkah sakitnya aku pada ketika itu..huhu...
Dr. ley xperasan yg dia dah terkepitkan bibir aku masa dia pintal dawai tu... sakit yang amat..
Berair yea mata menahan kesakitan itu...huhuhu..
Sabo je la...sib bek xberdarah bibir aku...
Siap je sume.. Dr. bagi sekeping kertas nota dan suh mik x-tray gigi kat tingkat 3...
Yang diperlukan untuk tujuan kajian beliau...


Setibanya aku di tempat x-tray...
Aku pn masuk dan berjumpa dgn petugas di situ dan menyerahkan nota tersebut...
4 batang gigi perlu di x-tray.. sumenya gigi no.3...
Sekali lagi aku menderita kesakitan...huhu..
Sakit rasanya bila dimasukkan filem tu ke mulut dan kite kena gigit alat yg pegang filem 2...
Berair2 lagi mata aku menahan rasa sakit itew...setiap kali ditukar utk setiap batang gigi...
Maklumla berat benda 2 kena tampung dgn gigitan kita je...bila alat 2 kena gusi n langit2 kita yg agak lembut 2 sakit yang amat la jadinya...
Pulak 2 budak praktikal yg buat...terkial2 dan sik salah jer...lagi lama la aku kena bertahan...lagi lama la langit2 aku tertekan ngan benda tajam itew...huhuhu...
Skrg da de ulser di dalam mulut nie...sakit tue...

Pepn sabar je la...
Ni la akibat dan masalah yang perlu ditanggung oleh pemakai braces...
Kesakitan!! mmg kite xdpt lari pya...
Harap2 aku terus tabah untuk meneruskannya sehingga peringkat yang terakhir..
Amin....

No comments: