Tuesday, August 17, 2010

Lab Rat : Braces 4/2010

Appointment 4/2010...

Memandangkan sudah agak lama aku tidak dipanggil utk treatment orthodontik...
Dan aku telah berasa spt betul2 tikus putih @ tikus makmal, aku mengambil inisiatif dgn menghubungi sendiri Pembantu Perubatan tersebut bagi mengetahui status braces ku...
Ini la yg susahnya bila kita ikut kajian penyelidikan... kite xtau sama ada mereka terlupa @ sedang menjalankan kajian dsbnya yg menyebabkan mereka tidak memanggil aku utk treatment seterusnya...
Hasil drpd panggilan telefon yang telah dibuat...
Temujanji aku telah disetkan pada 16 Ogos 2010...jam 3.00 petang...yang jg merupakan hari keenam kita berpuasa...

Aku bertolak pada kul 2.00ptg...alhamdulillah...walaupun traffic volume tinggi... aku sempat jgk sampai tepat pada masanya...
Sampai2 jerk aku tercari2 la tmpat utk temujanji tersebut...memandangkan seblm nie tempat tersebut sedang direnovate...dan masih ada kerja2 renovation...
Sib bek terserempak ngan nurse2 di c2...lantas aku bertya dan mereka menyatakan appointment aku di tingkat 3...tempat biasa...
Aku pn nek la ke atas...wah...sudah lawa...br le bersemangat jer rupanya...
Kalo x...xrupe Klinik Pakar Orthodontik pun...suram jerk...

Sejurus itu aku terus g ke pintu yang ada...sekali lagi tya nurse yang ada...di bilik mana dentist aku, Dr. Mariyati berada...
Wah...sudah tukar bilik rupanya...tul2 rupa klinik pakar gigi....sume pn nmpk br n kemas jerk...
Aku pn meletakkan le kad aku ke dalam kotak pendaftaran dan pergi ke ruang menunggu yang baru...
Lum pn sempat aku duduk...namaku pn dipanggil...
Aku pn ikut la nurse tu masuk bilik rawatan yang baru tu...
Sampai je kat ruang rawatan tu Dr. pn suh baring...
Bermula la rawatan pada hari itu...
Dr. pn mula menukar rubber band...
Udah reput 2..almaklum la da dkt 4 bulan xtukar...
"Da sampai reput da yea...lama xjumpa," kata Dr.... Aku pn mengangguk2 mengiakan katanya...smbil dlm hati berkata2..."Tau xpe..huhu..."
Elok je Dr pasang rubber band yang baru...terus aku terasa denyutan kat gigi geraham aku...
"Pergh!!Br je pasang rubber band dh sakit mcm nie...maknanya....bersedia je le" kataku di dalam hati....
Memang terasa sgt gigi aku ditarik semula...
Ni la akibat lama xjumpa Dr...sakitnya macam br pertama kali pake braces...bis sume gusi2 aku berdenyut...nek ke kepala...jd sakit kepala aku..huhu
Udah le posakan...sabar je le...nk mkn pain killer pn xley...
Semakin lama semakin merengsa...rs mcm nk pukul owg laju2 pn der..[hehe...ley ke nk pukul owg??]
Mlm 2 elok2 je berbuka terus aku makan ubat..xthn da...ha, mik berbuka ngan ubat aku mlm 2...
Sehingga hari ni..ms aku tulis post nie...aku still terasa sakit lagi...huhu...sabar je la kan..
Dugaan di bulan posa...
Mmm...lupa lak...ms pas Dr. sudah memasang rubber band 2...
Dr. gtau aku pasni nk pasang braces belah bawah plak...fuh lega aku mendgrnya...lama dah aku ternanti2...tp terpike2 ugek kesakitan yg bakal ditempuhi...huhu...
Pas2 Dr. maklumkan aku kena cabut gigi dulu sblm appointment pasang braces...tapi kena wat sendiri kat luar sbb kat situ student dah mula cuti nanti lambat...
Dr. pn bagi memo utk cabut gigi spy klinik yg aku g t senang..tau nk cabut gigi yg mana...
Sambil 2 Dr. mik model gigi aku ms mula2 aku lum pake braces dulu...
Lawak plak aku tgk... buruk gile... hehe...
Compared ngan gigi aku skrg mmg byk le improvementnya...
Kira berbaloi jgk la kan walaupn sakit...huhu...
2 yg aku jd kuat semangat 2...walaupn pike skrg di bulan Ramadhan...
Nk kena cabut gigi...pasang braces...mmg dh terbyg2 la sakitnya kan...
Thn je le jwbnya...nk mam ubat xdpt... sabar je le...
Aku harap tabah le aku menghadapi dugaan 2 t...
Dan dapat menunaikan puasa dengan sempurna...amin...

No comments: