Tuesday, August 10, 2010

Ahlan Wasahlan Ramadhan Al-Mubarak

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak sume!!!
Di kesempatan ini, saya ingin menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf atas segala salah dan silap yang telah saya lakukan selama ini...
Moga Ramadhan kali ni membawa keberkatan dan lebih bermakna buat kita sume...
Dan dapat meningkatkan ketakwaan kepada yang Maha Esa...
Erm...
Time2 bulan posa nie le nk mengajar diri utk lebey beriman dan bertakwa...
Ye la kan...syaitooon pn dh diikat...mgkin kurang la sikit hasutan nk wat jahat...
ye x??tp nafsu??
Ha...dr c2 la kite ley tgk...kite ley kawal nafsu ke x?
Dlm pada masa yg sama br kite tau kite nie jahat ke x??bagi aku la...
Ye la kan...syaitoon dh xde...kalo wat jht jgk 2..maknanya.......???
Emm.. pepaham sendiri la kan!!hehe...tp 2 pendapat aku je la yea...
Harapnya posa tahun nie...
Dapat wat dengan lebey sempurna...
Diberi kemudahan...keberkatan...supaya senang kita menempuh cabaran2 berposa...
Diberi kesihatan yang bek....
Gastrik???
Bagi aku bukan halangan...
Tp mmg agk mencabar...menguji ketahanan diri...dan keimanan...
Wat masa nie...sblm2 nie..alhamdulillah...aku dpt mengatasinya dgn bek...
Pe lagi tido la kalo dh xthn sgt...kan..kan?? Bw2 le tido wlwpn mata xley pejam...biru2 jg muka thn sakit...sakit pala...lemah bdn...mmg xterkata...
Tp berbuka ttp xmo...huhu...
Pas2 dah buka br makan ubat...begitu jg time sahur...huhu...
Mgkin dr kecik walaupn sakit...kami telah diajar tidak terus berbuka...n amat payah yea nk dpt batalkan posa...
Ngadu le ngan mak ayah pun...paling kuat dowg suh bw tido jerk...
Sapa dh batal posa...walaupn sakit...time buka kena dok kat hall...xley makan buka sesama...
Mesti la xbest kan??? Malu ngan adik2 len...
Mmmm...so thn je la...
2 le dh je kebal skit 2...sakit cmne pn thn jerk...huhu...
Pe pn sekali lagi aku nk ucapkan...
Salam Ramadhan...
Semoga ibadah puasa kita diterima olehNya....
Amin....

No comments: