Thursday, February 4, 2010

Lab Rat : Braces 2/2010


Appointment 2/2010...

Dijalankan pada 3 Februari 2010...seharusnya jam 8.30 pagi...
Tapi kali nie jg aku tersangkut dlm jem...dari kul 7 lebeh aku kuar umah...dkt kul 9.30pagi baru sampai...
Tension giler...lenguh kaki aku...sib bek kete auto...huh...sambil memandu tiba2 aku terpike "Kalo le kete aku nie ley terbang...jd jet kan best!!! Bila jem je transform...terbang...berdesup je sampai klinik gigi 2...Pergh!!bestkan imaginasi aku...


Ni la keadaan jalan otw ke Klinik Gigi...tiap kali g nak ngadap mcm nie..huhu..bowing kan..

Lagi satu masalah parking...udah le aku dh terlambat...skali parking plak xde...2 kali aku pusing...full...legal...illegal...
Masuk round ke-3...aku g kat pak guard kat pintu masuk utama 2...tya mn nak parking??penat dh saya pusing nie!!!
Dia ley senyum sinis jew...maknanya mmg xde le kan...pas2 dia tya aku staf ke n mintak Id card aku...dh bagi dia kata ley je parking kat area2 bangunan Fakulti Pergigian 2...

Udah dia ckp mcm 2...aku tawakal je parking bertindan...tgk 2 bijik kete 2 siap up wiper...aku pn berpike "Mesti kete staf nie, xpe kot aku letak dpn kete dia...mesti lama lagi br dia nk kuar..kot2 yea pun time lunch...sempat kot aku..."
Tp aku xtarik handbreak le...so ley le dorg tolak ke depan ke belakang kete aku kalo dorg nk kuar parking t...

Cuak jg aku kena saman...nasib la...
Tp pe ley wat...aku dh desprate...nk cepat...tawakal je le...
Mmg malang tul nasib aku hari 2...
Mula le aku terpike...
Kalo le kete aku ley jd keychain pas aku gna kan bagus...turun2 kete...'teet' tekan button kat kunci...terus kete 2 mengecil..pastu masukkan dlm poket...
xyah susah2 lg pike psl parking n keselamatan kete....hehehe...
Skali lagi aku berimaginasi....
Agak2 akan wujud x kete mcm 2???inovasi 2 kalo dpt wat...hehehe...

Sampai2 je kat Poliklinik A jam dah hampir kul 09.45 pagi...
Dup..dap..dup..dap...jantungaku...Wiso je aku kena mare ngan Dr.
Tp Alhamdulillah...ms nama aku dipanggil...masuk je Poliklinik 3...Dr. Mariyati tersenyum je..
Siap cakap tima kasih je krn sudi datang....
Fuhhh...lega aku tgk reaksi Dr.
Penat je aku plan nk jwb pe kalo Dr. bising....hehehe...

Rupa2nya pada hari tu Dr. just nak mik impression gigi jer...
Tapi kali ni atas n bawah...
Huhuhu...benda yg paling aku xsk...jejek tau...geli le ngan benda alah yg mcm plastersin 2...
Da tu sakit lak 2 bila besi acuan yg besar 2 masuk mulut aku...ditekan2 lak...
Bila terkena gusi2 aku nie...aduiyai...thn jele sakitnya...

Tambah plak time nk buka...
Macam gigi2 n gusi aku pun nk tercabut sama...
Aku pun xtau le nape susah sgt bendalah 2 nk tanggal dr gigi aku...
2 yg jd bertambah sakit 2...
Dah Dr. terpaksa gunakan sepenuh tenaga dia...n masukkan sume jari dia dlm mulut aku...
Huhu...mcm nk terkoyak je rs mulut aku...
Sabo je la kan...

Pe pun Alhamdulillah..sume berjalan dengan lancar...
Moga2 prosesnya terus lancar sehingga ke penghujungnya...
Amin...

No comments: