Monday, February 1, 2010

Lab Rat : Braces 1/2010

Appointment 1/2010

Akhirnya penantian yg aku tunggu2...berakhir jg...
Dr. panggil utk appointment seterusnya pada 28 Januari 2010 jam 8.30 pagi...
Hari 2 aku terlewat...jem teruk...dari tol Sg. Besi...mengesot je kete nk bergerak...
Kalo aku berjogging pun smpai dulu kot...hehehe..(kuat ker?)
Nampaknya past nie kena kuar sejam lebih awal...

Sib bek sampai2 Dr. xmare...tp aku terpaksa tggu ngan lebey lama la...
Sbb terpaksa mencelah turn org len...pe pn aku xkisah...salah aku kan...lewat tiba...
Dh le perut lapar gile...xsempat bfast...bergendang2 irama rock dah..(padan le muka aku kn...mik ubat..)

Dkt kul 10.30 pagi br Dr.panggil...
Dh le tempatnya telah ditukar sebab tgh renovate...
Tercungap-cungap aku turun nek tangga cari tempat operasi yg baru...
Sib bek jumpa...hasil drpd tebalkan muka tya nurse yg lalu-lalang...
Rupanya dorg wat kat tingkat 2...Poliklinik 1...

Kali ni...
Dr. just tukar dawai, rubber band n tambah length spring...
Aku dgr je Dr. suh Fyda potong spring 2..."...right 18...left 16..."
Sblm ni...10 n 11 jew...adoyai...
Alamat le sakit lagi gigi & gusi aku...sedia je le denyutan yg bakal ditanggung t..huhuhu...

Dr. pun mula le memasang dawai n spring kat gigi aku semula...
Yg paling xbest...bibir belah kiri aku tersepit pada spring ms Dr. nak masukkan spring belah kanan...
Aduuuuu...berair bijik mata aku nk thn sakit...sib bek xdarah...
Dr. pun xpasan agaknya...sabo je le... tanggung derita...

Mmg aku dh sedia dah sebarang kemungkinan setiap kali nk bjumpa ngan Dr. ni...
Sakit2 tu mmg perkara biasa la kan....pengguna2 braces je pun yang memahami...
Bak kata pepatah "Berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikulnya"....mmm...
Pe pun aku redha...ini jln yg ditakdir kan untukku...huhuhu....
Tp aku berharap hasilnya success la yea..baru berbaloi...

Last sekali Dr. pasangkan semula rubber band...
Kali nie warna oren...skrg nie just 4 btg gigi je gna rubber band..
Selebihnya Dr. lilit dengan dawai...aku pun xtau sbbnya...mgkin nk cptkan lagi pergerakan gigi ke belakang kot...
Tak sabarnya aku nk tunggu gigi aku nie siap...
Wat ms nie Dr. lum ckp lagi nak wat belah bawah...huhuhuhu....
mmm bila la 2 agknya yea????

No comments: