Thursday, August 13, 2009

Aku dan Tikus Putih - Episod XI

Appointment ke-11...

Pada 12 Ogos 2009...
Jam 2.00 ptg...
Perjalanan agak lancar sehingga tiba di pusat bandar KL...jln agak sesak..
Almaklumlah peak hour...org kuar lunch...
Namun, alhamdulillah berjaya jg aku tiba pada waktunya...

Setibanya di sana...aku terus ke Klinik Pakar Orthodontic di tingkat 3...
Dan menunggu di sana...xtvt yg paling aku benci...penantian itu satu penyiksaan...huhuhu...mengantuk pun de...
Cuaca pun tidak baik...hujan selebat2nya pada masa itu...
Guruh...petir...sume de...takut aku dibuatnya...
Sib bek org ramai n de sesuatu yg wat aku sentiasa bersemangat...hehehe...

Lebih sejam aku menunggu...namaku pun dipanggil...
Dr. Mariyati rupanya xde pembantu pada hari tersebut...
Dia wat keje sensorang...dari mempomen gigi aku sampai le wat temujanji yg br...sian die...
Tp dia memang cekap...sekejap sahaja telah selesai kerja2 merepair gigi aku...

Pada kali ni...Dr. hanya menukarkan rubber band di setiap bracket gigi aku...
Sekarang adalah warna peach... kalo dia pasang warna nie time adik aku kawin dulu kan bagus..br le mengikut tema...hehehe...xpe le dh lepas pun...hehehe..
Sebelum Dr. menukar rubber band 2...datang sorg lagi Dr. yg merupakan supervisor bagi kajian tersebut...Dr. Mariyati memberikan penerangan ringkas yg aku merupakan salah sorg drpd sample kajiannya sambil Dr. tersebut memeriksa keadaan gigi aku...huhuhu...mereka pun berdiskusi dan Dr. Mariyati meneruskan kerjanya...memasang rubber band yg baru...

Oleh kerana mood Dr. hari 2 begitu baik...aku memberanikan diri menanyakan lebih lanjut ttg proses pemakaian braces ni...
Memandangkan aku br dipakaikan di sebelah atas sahaja...aku pun tya la kan, bile plak die nk pakaikan belah bawah...sebab setahu aku nk pakai ni makan masa...t kalo lambat2..berapa kurun plak aku kene pakai braces nie kn...bertambah2 plak tempoh masanya t..huhuhu..

Ni antara perbualan kami...

Aku: Dr., bila nk pasang braces belah bwh Dr?
Dr. : Owh...lepas kite mik sample t baru la kite suh cabut gigi awak n wat belah bwh plak...
Aku: Sample...oooo...sample...ok...(Gulp! Br le aku teringat lik yg aku ni kan bhn uji kaji...dorg nk mik air gusi aku nk wat sample kajian dorg..huhuhu...gayat dowl...cmne le rupanya dorg nk mik sample 2 kan...sakit x agknye...huhuhu...)
Dr. : Igt x? kan kajian nie perlukan cecair gusi...
Aku : Ye.. Dr...Ingat2...(padahal aku dh tergamam...takut...hehehe..)..mmm....Dr., Brapa lama erk saya kene pakai benda nie???
Dr. : Lebih kurang 2 tahun la....skg nie pun gigi awak dh tersusun dh...cuma nk tarik ke belakang jer...
Aku : Owh..Ok...thanks, Dr..(dlm otak aku...lama gak 2 nk pake...menanggung sakit...adoi la...berani wat...berani tanggung la kan...mmm)

Bagi aku...lagi dapat cepat buka braces lagi bagus...xperlu la aku nk berulang-alik dr Bangi ke KL lagi...jenuh jg 2...lagi 2 tahun...sebulan sekurang2nya sekali jumpa...huhuhu...maknanya ada minimum 24 kali lagi nk ulang-alik ke sana...dh le nk kene pinjam kete ayah...nk kene rempuh jem2 lagi...kos tol...minyak lagi...huhuhu...2 xtermasuk kene apply cuti..mohon half day...sakit jgn cakap la kan...tiap kali tukar dawai...rubber band...sure sakit punya...bubur le santapan paling praktikal di kala itu...huhuhu...tp apakan daya...dah dimulakan harus disudahkan juga...xbek kan keje separuh jln...lagi pun pe nak jd ngan gigi aku t...hehehe...moga aku diberi ketabahan dan kekuatan....

No comments: