Monday, August 10, 2009

Aktiviti di Hujung Minggu yg Menginsafkan...

Sabtu bersamaan 8 ogos 2009...
Menghadiri kenduri Doa selamat & kesyukuran...
Di rumah sahabatku, Fieza & husbandnya, Anuar di Jalan Ipoh, KL...
Majlis berlangsung selepas Asar...
Surah Yassin di baca dan doa dipanjatkan...
Seterusnya jamuan disajikan...


Ahad bersamaan 9 Ogos 2009..
Pergi melawat adik kpd adik ipar, Shahfiq...
Di Hospital Klang...
Accident motor di Jalan Kebun...
Paha kanannya patah & terdapat gegaran di kepala...
menyebabkan daya ingatannya kurang...
Sedih melihatnya...yg terlantar kesakitan...dan meracau2...
Tgh tido2 2 bley plak die jap bangun...jap2 baring balik...pas2 bangun lagi...
Pas2 mula la die terasa sakit...ye la pahanya dh patahkan...huhuu...xdpt bygkan mcmana...
Ngilu perut aku tgk tulang kakinya mcm tersembul di bawah kulit pahanya...loya n mual2 aku dibuatnya...huhuu...terus aku cr kerusi duduk...mau pitam aku kalo xduduk...
Dr. memaklumkan kakinya akan disimen selepas ingatan Shahfiq pulih dan sihat sedikit...
bagi mengelakkan sebarang komplikasi...
Oleh itu...maknya ada jg mik inisiatif menggunakan perubatan tradisional...
Kami juga ada membawa air doa & air yassin yg dibaca oleh anak buah Dato' Harun Din...
utk mengurangkan kesakitan dan spy cepat sembuh harapnya...
Melihat kejadian ini...
menyebabkan aku bertambah riso utk menunggang Skuter biruku itu...
Malang tidak berbaukan???
Bawa moto ni kita hati2 pun...kalo org langgar kita, kita akan jatuh...
kalo kita langgar org pun kita akan jatuh...
dan biasa nya akan luka dan parah...kerana tiada sebarang perlindungan...kulit kita la bertindak sbg...air bag & dinding bagi kenderaan kite...
adoi la sakitnyer...xsanggup aku...
Majoriti yg de kat wad 2 adalah accident moto..begitu tinggi kebarangkalian nk accident moto yer...
huhu...ni menyebabkan aku bertambah gayat nk bw skuter aku itu...huhuhu...sereeemmm...
Moga2 penunggang2 moto sentiasa dilindungiNya dari sebarang malapetaka...huhuhu...

No comments: